ایده استارتاپ

ایده راه اندازی استارتاپ به نام داروگ

در جدیدترین ایده استارتاپی گروه ایده باران، یک حوزه بسیار جذاب و پردرآمد را هدف قرار داده ایم با ایده باران همراه شوید.

استارتاپ

خرید و فروش اینترنتی در کشور ما چند سالی است که تبدیل به یک رویه پذیرفته‌شده و رایج شده است.

مطابق با آمار اعلامی شاپرک، در سال ۱۳۹۶ در مجموع مبلغ ۱.۳۸۰.۰۸۳.۵۴۸.۰۰۰.۰۰۰ریال از طریق درگاه‌های فروش اینترنتی تراکنش انجام شده است. به بیان دیگر در سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۳۸ هزار میلیارد تومان تراکنش آنلاین از طریق درگاه‌های خرید اینترنتی پرداخت شده است. بنابراین رقم فروش اینترنتی کل کشور در یک‌سال اخیر رقم بسیار بالایی است که شاید در وهله اول در نظر بسیاری افراد غیرواقعی یا اغراق‌آمیز به نظر برسد اما آمار گویای شاپرک و بانک مرکزی این رقم را بیان کرده‌اند. تحلیل آمارهای منتشر شده نشانگر سیر صعودی فروش اینترنتی طی یک‌سال است. کمترین میزان فروش اینترنتی مربوط به فروردین ماه است (که مردم تمام توان مالی خود را در اسفند ماه صرف خرید عید کرده‌اند) به مبلغ تقریبی هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و به‌تدریج بر آن افزوده می‌شود و اوج آن هم که مربوط به خریدهای نزدیک عید نوروز است در اسفند ماه اتفاق افتاده است که مبلغی بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان است.

این آمار بیانگر این است که اعتماد عمومی به استارتاپ ها و ارائه دهندگان خدمات بالارفته و مبلغ بسیار بالایی به‌عنوان تراکنش‌های آنلاین برای خرید اینترنتی ثبت شده است. همچنین این سیر به‌شدت صعودی بوده و تقریبا هر ماه نسبت به ماه قبل بالاتر بوده و البته اگر با سال‌های گذشته نیز مقایسه شود بسیار بیشتر از سال‌های گذشته است و در مجموع روند سیر خریدهای اینترنتی در چندین سال گذشته به شدت صعودی و امیدوارکننده است.

با موفقیت استارتاپ ها و شرکت هایی مثل دیجی کالا و اسنپ به مرور کاربران بیشتر به سمت استارتاپ های جدید سرازیر میشوند.به عبارتی این استارتاپ ها راه را برای شرکت های نوپای جدید هموار میکنند و برای طرح های جدید فرهنگ سازی میکنند.

حال میخواهیم از این پتانسیل های شگفت انگیز استفاده کرده و یک ایده ناب برای استارتاپ را که هنوز در ایران اجرایی نشده است اما نمونه موفق خارجی دارد را بررسی کنیم.

ایده استارتاپ

نکته:

توجه کنید که بومی سازی استارتاپ های موفق خارجی یک روش عالی برای راه اندازی استارتاپ در ایران است و بررسی نمونه هایی مثل اسنپ ، دیجی کالا ، کافه بازار و … نشان میدهد که شناسایی یک ایده موفق خارجی میتواند زمینه ساز راه اندازی یک استارتاپ موفق و میلیاردی در ایران شود.

مورد بعد راحت تر کردن امور برای کاربران است دقیقا کاری که اسنپ به بهترین شکل انجام داده است. شرایط حمل و نقل را مقایسه کنید با زمانی که هنوز اسنپی در کار نبود. با راه اندازی اسنپ شرایط کاملا تغییر کرد هم برای رانندگان و هم مسافران و تا جایی که به مرور شاهد حذف شدن یک کسب و کار به نام تاکسی تلفنی هستیم.

در ایده استارتاپ داروگ هم دقیقا همین اتفاق خواهد افتاد. یک مارکت شامل دو گروه که گروه اول تامین کننده و گروه دوم درخواست کننده هستند منتهی برای یک نیاز بسیار مهم که دارای بازار مصرفی بسیار بزرگ می باشد و به جرات میتوان گفت استارتاپ داروگ انقلابی بزرگ در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

در ادامه این ایده را به صورت کامل معرفی میکنیم و همچنین به معرفی یک نمونه خارجی موفق میپردازیم که البته ایده مطرح شده ما تفاوت هایی دارد و اصلاحاتی روی ایده ترتیب داده شده است.

پس از بررسی ایده اگر تمایل به اجرای آن دارید میتوانید با گروه ایده باران در ارتباط باشید.

کاربر گرامی برای مشاهده محتوا باید وارد سایت شوید.
8 پاسخ
    • admin
      admin says:

      باسلام با خرید اشتراک ویژه ایده باران میتوانید به این ایده و صدها ایده ناب راه اندازی کسب و کار و استارتاپ دسترسی داشته باید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *