مدل درآمدی کسب و کار

پیشنهاد ۱۹ مدل درآمدزایی برای کسب و کار

پیشنهاد ۱۹ مدل درآمدزایی برای کسب و کار

مدل درآمدی کسب و کار

در بخش بوم مدل کسب و کار توضیح دادیم که یکی از سه بخش کلیدی مدل کسب و کار، مدل درآمدزایی از  طریق ارزش ایجاد شده است.چیزی که به اختصار مدل کسب درآمد یا مدل درآمد (Revenue Model) نامیده می‌شود.

مهم نیست که سازمان شما، یک کسب و کار اقتصادی است یا یک سازمان غیرانتفاعی و یا حتی یک مجموعه‌ی خیریه. هیچ سازمانی بدون تامین مالی، برای مدت طولانی زنده نمی‌ماند.

معمولا یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که هر کسب و کاری (به خصوص در مراحل نوپا بودن) با آن به شدت دست و پنجه نرم می‌کند، عبارت است از یافتن بهترین و متناسب‌ترین مدل درآمدی.

و واقعا هم این بخش جزو مهم ترین بخش هاست چرا که یک کسب و کار نیاز به مدلی از درآمدزایی دارد که در درجه اول آن بیزینس را سرپا نگه دارد و در ادامه به توسعه آن منجر شود.

 

قبل از راه اندازی یک کسب و کار باید مدل درآمدی آن را بشناسید، اینکه با چه گروهی میخواهید کار کنید(مشتریان) ؛ به آنها چه ارزشی ارائه میکنید(محصول یا خدمت) ؛ چطور با آنها ارتباط برقرار میکنید(کانال ارتباطی) و ….

در این راستا شناخت مدل های مختلف درآمدی برای کسب و کارها می تواند بسیار مفید باشد و کمک کند که بهترین مدل را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.

در این مطلب ۱۹ مدل درآمدی را برای کسب و کارها بررسی خواهیم کرد و ضمنا نمونه ها و مثال های عینی آن را هم بررسی میکنیم.این مطلب کمک حال شما خواهد بود تا برای ایده خود بهترین مدل درآمدی را انتخاب کنید.

 

برای مشاهده مطالب ویژه اشتراک ایده باران خریداری نمایید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *