استارت آپ های فروخته شده

مگر استارت آپ فقط دیجی کالا یا اسنپ است؟

مگر استارت آپ فقط دیجی کالا یا اسنپ است؟

استارت آپ های فروخته شده

در این چند سالی که در فضای استارت آپ و کسب و کارهای اینترنتی هستیم حتی از زمانی که هنوز موج استارت آپی در کشور راه نیفتاده بود همیشه یک مساله به شدت تیم ما را آزا داده و آن هم کپی کاری است.یک ایده استارت آپ و کپی آن توسط صدها نفر.

معمولا شرکت های برنامه نویسی با یک اصطلاح خیلی درگیر هستند و آن هم این است که یک اپلیکیشن مشابه اسنپ میخواهیم ولی بهتر!

خوب این بهتر دقیقا یعنی چه؟ سوالی است که هیچ وقت جواب آن مشخص نمیشود.حقیقتا در این مدت به مجموعه های مختلفی مشاوره داده ایم و به عینه هم شکست خیلی ها را دیده ایم. همین دسته مشابه فلان ولی بهترها!افزادی که یک انرژی و هیجان مقطعی را نمیتوانند کنترل کنند و نتیجه آن یک شکست تلخ است.

البته این برای شرکت های برنامه نویسی بد هم نیست چرا که یک سرویس را به چندین نفر میفروشند و سود خود را میکنند اما وقتی به این مساله نگاه میکنیم که این سرمایه ها میتوانست  صرف چه کارهای بهتری شود واقعا افسوس میخوریم.

متاسفانه کپی کاری سالهاست که هست و فکر کنم ادامه هم داشته باشد و یک آفت بزرگ اکوسیستم استارت آپی ایران حرکت های گله ای و کپی کاری است. کافی است یک موج ایجاد شود مثلا خبری از درامد دیچی کالا منتشر شود و یا آمار مشتریان و سفرهای روزانه اسنپ در سایت ها نقل شود.دیگر شاهد رشد قارچ گونه استارت آپ های مشابه خواهیم بود که عمر خیلی کمی هم دارند.

حال که چنین موجی ایجاد شده است و به نسبت سال های قبل خوشبختانه فرهنگ استفاده از این نوع خدمات هم شکل گرفته بهتر نیست روی ایده های نوین زوم کرد؟طرح های نوآورانه و خلاق؟

 

ما در ایده باران سعی داریم این مشکل را رفع کنیم.با بررسی حوزه های مختلف و استخراج ایده های نوآورانه

مطالب مشابه در ایده باران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *