ایده هایی برای کسب و کار

معرفی چند ایده جالب برای شروع کسب و کار

ایده های کسب و کار های رایج نیز می تواند از شناسایی یک نیاز اجتماعی آغاز گردد. اما تفاوت یک ایده تجاری اجتماعی با همتای رایج آن، در انگیزه‌ی کارآفرین قرار دارد. انگیزه اصلی یک کارآفرین عادی کمابیش در جهت درآمدزایی است؛ یک کارآفرین اجتماعی بیشتر علاقه به حل یک مشکل اجتماعی دارد و تنها به منظور یک مکانیسم برای حل این مشکلات تجارت را برمی‌گزیند.

ایده هایی برای کسب و کار

به دلیل تفاوت در انگیزه هایی که این دو نوع کارآفرین را پیش می‌راند، باید درنظر داشته باشیم که کسب و کار آن ها مقداری متفاوت عمل خواهد کرد. غالبا می‌شنویم که در دنیای اقتصاد در مورد تمرکز بر روی فعالیت های سودآور تجاری که منفعت مالی به همراه دارد، بحث می‌شود. در مقام مقایسه، تا دو یا سه برابر بیشتر برروی فعالیت های متمرکز می‌شوند که منجر به سوددهی اجتماعی، محیط زیستی و اقتصادی می‌شود. پس چگونه کسب و کارهای اجتماعی سودآوری دو و سه برابری دارند؟ کمی قبل تر، ما آموزش هایی برای پاسخ به این سوال تهیه کردیم. در اینجا ثبت نام کنید تا به آموزش ها دسترسی یابید و درک عمیق تری از چارچوب های کاری که غالبا در تجارت اجتماعی مشاهده می‌کنیم پیدا کنید.

 

 
این خلاصه ای ابتدایی برای این موضوع است:
جبران هزینه متقابل:

گروهی از مشتریان برای خدمت ارائه شده پول می‌پردازند. سود حاصل از این مشتریان برای یارانه ای کردن خدمت برای یک گروه نیازمندتر مصرف می‌شود.
هزینه در مقابل خدمت:

ذینفعان به طور مستقیم هزینه خدمات یا محصول ارائه شده توسط کسب و کار اجتماعی را می‌پردازند.
استخدام و آموزش مهارت:

هدف اصلی در اینجا تامین هزینه زندگی، توسعه مهارت ها، و آموزش شغلی به ذینفعان یعنی کارکنان است.
واسطه گری بازار:

تجارت اجتماعی برای یک بازار گسترده به عنوان رابط و واسطه عمل می‌کند. ذینفعان تامین کننده های کالا یا خدماتی هستند که در یک بازار بین المللی توزیع می‌شود.
ارتباط دهنده بازار:

کسب و کار اجتماعی تجارت بین ذینفعان و بازارهای جدید را تسهیل می‌بخشد.
حمایت مستقل:

کسب و کار اجتماعی به طور مستقل از ذینفع یک محصول یا خدمت را به یک بازار خارجی ارائه می‌دهد و تاثیر اجتماعی ایجاد می‌شود. از کمک های مالی برای حمایت از برنامه های اجتماعی برای ذینفع استفاده می‌شود.
همکاری:

کسب و کاری انتفاعی یا غیرانتفاعی که توسط اعضایش اداره شده که خود از خدماتش بهره می‌برند، که هرگونه کالا و خدماتی را ارائه می‌کنند.
برای ادامه این مبحث، ما ۲۲ ایده کسب و کار اجتماعی و چگونگی گنجاندن آن ها در ۷ چارچوب تجارت اجتماعی را مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

کاربر گرامی برای مشاهده محتوا باید وارد سایت شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *