استارت آپ شکست خورده

معرفی چند استارت آپ شکست خورده

معرفی چند استارت آپ شکست خورده

 

ادب از که آموختی از بی ادبان! چه ربطی به استارت آپ داره این مطلب؟

خوب ربطش اینه که درست مانند این مساله میتوان از استارت آپ های بی ادب ( شکست خورده ) درس گرفت و آنچه که آنان به اشتباه مرتکب شده اند را اصلاح کرد.این مساله به خودی خود ابزاری برای راه اندازی یک استارت آپ جدید نیست اما برای کسانی که قصد راه اندازی یک شرکت نوپا را دارند میتواند راهنمای اولیه خوبی باشد.

با این مقدمه می خواهیم به سراغ چند مورد شکست خورده برویم. با ایده باران همراه شوید:

نام استارت آپ: وانت ‌فول (Wantful)

وانت ‌فول استارت آپی بوده است که در زمینه ارائه و تولید هدایای آنلاین فعالیت می کرد؛ بدین صورت که بر اساس سبک و علایق دریافت‌کننده ‌های هدایا، پیشنهاد‌هایی را به خریداران ارائه می‌داد.
• حوزه کاری: تجارت الکترونیک
• سال‌های فعالیت: ۲۰۱۳-۲۰۱۱
• مکان شرکت: شهر نیویورک، ایالت نیویورک
• بنیان‌گذار: جان پواسون
• درآمد: ۵٫۵ میلیون دلار در مرحله اول آغاز به کار
• حامیان: ۸ سرمایه‌گذار

دلایل شکست

• جزئیات در مورد معاملات شرکت مشخص نبود.
• تمرکز خود را بر روی گروه جدیدی از مشتریان قرار دادند؛ همین باعث شد تا با گروه جدیدی از رقبا که شامل وانلو ، ویش ، فنسی ، سوپلایز وانت و پولیور مواجه شوند.
• نتوانستند از سرمایه‌گذاری جدید به‌درستی استفاده کنند.

 

استارت آپ شکست خورده

نام استارت آپ: ریوارد می (REWARDME)

شرکت ریوارد می شرکتی کاملاً هوشمند در ارائه راه‌حل هایی برای مدیریت ارتباط با مشتریان بوده است که تجار را از دیدگاه‌های مشتریان آگاه می‌کرد.
• حوزه کاری: تبلیغات
• سال‌های فعالیت: ۲۰۱۵-۲۰۱۰
• مکان شرکت: شهر مانتین ویوو، ایالت کالیفرنیا
• بنیان‌گذاران: استفان جانسون، یو-کای چو و جون لوایزا
• درآمد: ۱٫۱۰۰٫۰۰۰ هزار دلار در مرحله اول آغاز به کار
• حامیان: ۲ سرمایه‌گذار

دلایل شکست

• یک‌دهم سرمایه‌ای را که رقبایشان داشتند را تأمین کرده بودند.
• از مزایایی چون به کار گیری «افراد مشهور و تأثیرگذار» و حمایت شتابنده‌های کسب‌وکار را برخوردار نبودند.

 

استارت آپ شکست خورده

 

نام استارت‌آپ Beepi:
طول عمر: از سال ۲۰۱۳ تا فوریه ۲۰۱۷
سرمایه‌ جذب‌شده: ۱۵۰ میلیون دلار
بالاترین ارزش استارت‌آپ: ۵۶۰ میلیون دلار

وب‌سایت استارت‌آپ Beepi در زمینه‌ خرید و فروش ماشین فعالیت داشت و خریداران و فروشندگان ماشین‌ دست دوم را در کنار یکدیگر جمع می‌کرد. هر دو شرکت fair و DGDG قصد داشتند این استارت‌آپ را خریداری کنند؛ اما بعد از مدتی تصمیم‌شان عوض شد. در نهایت بودجه‌ استارت‌آپ به پایان رسید و به فعالیت خود پایان داد.

 

 نام استارت‌آپ Yik Yak:
طول عمر: از سال ۲۰۱۳ تا آوریل ۲۰۱۷
سرمایه‌ جذب‌شده: ۷۳ میلیون دلار
بالاترین ارزش استارت‌آپ: ۴۰۰ میلیون دلار

اپلیکیشن این استارت‌آپ در زمینه شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کرد. این اپلیکیشن با اینکه توانسته بود در میان دانشجویان چند دانشگاه محبوب شود، در ماه آوریل به فعالیت‌ خود پایان داد. ظاهرا این اپلیکیشن نتوانست کاربران را برای طولانی‌مدت راضی نگه دارد. چند روز قبل از بسته شدن این استارت‌آپ، یک شرکت مرتبط با امور مالی تیم مهندسی آن را به مبلغ سه میلیون دلار خریداری کرد.

استارت آپ شکست خورده

 نام استارت‌آپ: Quixey
طول عمر: از سال ۲۰۰۹ تا فوریه ۲۰۱۷
سرمایه‌ جذب‌شده: ۱۳۳ میلیون دلار
بالاترین ارزش استارت‌آپ: ۶۰۰ میلیون دلار

این استارت‌آپ موتور جست‌وجویی برای اپلیکیشن‌ها ارائه داده بود. این موتور جست‌وجوی موبایل که اطلاعات مورد نیازش را از اپلیکیشن‌ها جمع‌آوری می‌کرد، مجبور شد تا پایان ماه فوریه اغلب کارمندان خود را اخراج کند. این شرکت مدیرعامل خود را در مارس ۲۰۱۶ عوض کرد؛ اما نتوانست جایگاه خودش را پیدا کند و به درآمد ثابتی برسد.

 

وارد شدن به حوزه پر ریسک راه اندازی یک استارت آپ باید کاملا اصولی و با متد های به روز باشد از انتخاب ایده گرفته تا مراحل اولیه ایده سنجی و تحلیل بازار تا راه اندازی و پیشبرد طرح همگی باید اصولی و با برنامه باشد.

 

اگر شما هم قصد راه اندازی یک استارت آپ دارید میتوانید با گروه ایده باران هم مشورتی داشته باشید. : )

مطالب مشابه در ایده باران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *