استارت آپ HappyFresh

معرفی استارت آپ HappyFresh

خدمات فروشگاهی و خرید آنلاین در حال توسعه هستند و روز به روز تعداد ارائه دهندگان اجناس آنلاین رو به افزایش است. در تمام نقاط جهان مردم تمایل به تجربه چنین خدماتی را دارند و با افزایش تعداد کاربران اینترنتی محک زدن اینگونه خدمات توسط افراد جامعه اجتناب ناپذیر است.
در اندونزی آقای بنجامین کوله من صاحب یک هایپر مارکت است و برای افزایش کسب و کار و تجارت خود شروع به استفاده از امکانات خدمات فروشگاهی و خرید آنلاین نموده و با اینکه حرکت او نو پا است نتایج خوبی داشته است. فعالیت نوپای او در اندونزی مورد توجه عمده مردم آن کشور قرار گرفته است.
آقای کوله من در گذشته مدیر عامل شرکت بسیار موفق و در حال توسعه لزدا (خدمات فروشگاهی و خرید آنلاین) در اندونزی بوده است. او می گوید که توان و قدرت درآمد زایی این شرکت بسیار بالا است و محیط کاری فوق العاده رقابتی میباشد. آشنایی با دیگران در چنین محیط هایی سخت است و بسیاری از افراد در حال ترک شرکت هستند تا کسب و کار و تجارت شخصی خود را پایه گذاری کنند. به اظهار او تجربهای که آقای کوله من از این تجربه کسب نمود بسیار مفید بوده ولی محیط دیگر جذابیتی برای او نداشت.

استارت آپ HappyFresh

به همین دلیل در زمستان ۲۰۱۴ ایشان تصمیم گرفت که برای خود تجارتی مشابه راه اندازی کند. آقای کوله من خدماتی با نام هپی فرش تاسیس نموده است که دفتر آن در یک ساختمان قدیمی در مرکز جاکارتا قرار دارد. از هپی فرش به عنوان اولین خدمات فروشگاهی و خرید آنلاین واینترنتی موبایلی برای خرده فروشان اجناس سوپری در بازار یاد میشود. در بهار سال ۲۰۱۵ راه اندازی این خدمات در کولالامپور و جاکارتا اعلام شد. اسامی افراد سرمایه گذار در این شرکت فاش نشده است.

فعالیت و عملکرد هپی فرش به نظر میرسد که پیچیده است. در مرحله اول برای استفاده از این خدمات باید یک تلفن همراه یا تبلت داشته باشید. سایت اینترنتی هپی فرش هنوز اجرایی نشده است و اساس کار بر پایه وسائل موبایل برنامه ریزی شده است. تیم هپی فرش اعتقاد دارد که نیاز بازار امروز روش موبایلی است.
این شرکت در جاکارتا واقع شده است و حدود ۱۰۰ کارمند تحویل جنس دارد. مردم امکان خرید مستقیم اجناس از فروشگاه و از طریق سفارش مجازی و تحویل در محل دارند. کوله من میگوید که شرکت هر هفته در حال استخدام کارمندان جدید است. هپی فرش یک دوره آموزش سنگین و سخت برای فروشندگان در داخل فروشگاه دارد. افراد متقاضی دو هفته آموزش میگذرانند تا با بهترین و صحیح ترین روش های انتخاب اجناس و ارائه بهترین خدمات آفلاین به مشتریان آشنا شوند. هدف ارائه بهترین تجربه ممکن به مشتریان است تا خاطره آن در ذهن ماندگار شود.
شرکت به کارمندان خود تلفن همراه میدهد و پیک ها و مشتریان یک اپ داخل شرکتی برای رفع نیاز های خود دارند. این اپ سفارشات را هدایت میکند و دستورالعمل و توضیحات ارائه میدهد. هر سفارش را در هر مرحله از پروسه میتوان پیگیری کرد. در صورت نقص در کار یا کمبود اجناس در انبار، مشتریان تماس میگیرند و اطلاع رسانی میکنند تا تیم تصمیمات مناسب را اتخاذ کند.

کوله من میگوید که هدف هپی فرش یک خدمات درجه یک برای افراد ثروتمند در اندونزی نیست. ولی به دلیل تاسیس همزمان این خدمات با خدمات رنچ مارکت و فارمرز مارکت که خدمات تحویل اجناس لوکس هستند، هپی فرش نوپا نیز از دیدگاه جامعه در همان رده قرار گرفته است. هدف هپی فرش داشتن یک بازار آزاد است. کوله من نمیخواهد که بهترین و بالاترین بازیگر در این سناریو باشد. فراهم آوردن خدمات برای طبقات پایین و متوسط در جامعه برای او مهمتر است.
او تمایل به تعیین اندازه حداقل سبد خرید ندارد. به اعتقاد او هر موردی را باید بتوان از طریق اپ خرید و دریافت نمود و همه اجناس نیز باید در محل فیزیکی فروشگاه موجود باشد. حتی خرید یک پاکت سیگار از هپی فرش باید امکان پذیر باشد. در زمان خرید از هپی فرش سه رده قیمتگذاری برای تحویل وجود دارد. برای خرید های کمتر از ۲۳ دلار هزینه ای معادل ۳ دلار برای تحویل دریافت میشود. برای خرید بین ۲۳ الی ۵۳ دلار این هزینه ۲ دلار است و برای خرید های بالاتر از ۵۳ دلار تحویل مجانی خواهد بود. برای نمایندگان و همکاران سوپری نیز یک برنامه تقسیم عادلانه درآمدها وجود دارد. کوله من معتقد است که در جاکارتا هزینه دریافتی برای تحویل اجناس ناچیز و با صرفه تر است وقتی که زمان و هزینه یک خرید (رفت و آمد به فروشگاه، هزینه های سوخت، پارکینگ و غیره) را با این دریافتی مقاسیه کنید.

از لحاظ رقابت با دیگر خدمات موجود در شهر جاکارتا، کوله من میگوید که با داشتن کارمندان داخل فروشگاه که دوره دیده هستند، نیاز های مشتریان را درک میکنند و میتوانند آنها را راهنمایی کنند خدمات وی هپی فرش را از دیگر رقبا متفاوت میسازد. در فروشگاه های او، افراد حرفه ای اجناس خراب شدنی مانند گوشت، ماهی، میوه و سبزیجات را به مشتریان ارائه میدهند.
به اعتقاد کوله من دو رقیب دیگر هپی فرش، سوکامارت و ردمارت، نمیتوانند با او رقابت کنند. آنان فقط اجناس خشک و بسته بندی شده تحویل میدهند ولی هپی فرش اجناس خراب شدنی نیز مستقیمآ از فروشگاه به مشتری ارسال میکند. پس از تحقیق دیده شد که در سایت رد مارت مواد تازه ، گوشت و دریایی و خراب شدنی موجود است.
در حال حاضر هپی فرش در ۱۲ شعبه فارمرز مارکت و رنچ مارکت در جاکارتا حضور دارد و این رقم بزودی قرار است که دو برابر شود. این خدمات در زمان صرفه جویی میکند و حداکثر زمان تحویل پس از ارسال سفارش یک ساعت تخمین زده شده است. در حال حاضر ۹۰% سفارشات هپی فرش در اندونزی و مالزی صورت میگیرد. از طریق اپ مشتریان میتوانند زمان دریافت سفارش خود را تعیین کنند – ساعتی مشخص یا چند روز بعد.

مطالب مشابه در ایده باران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *