استارتاپ Everfan

معرفی استارتاپ Everfan

اسکات چستین علاقه‌ دوران کودکی‌اش راجع به ابرقهرمان‌ها را به یک شغل در دوره‌ بزرگسالی تبدیل کرده است. شرکت او (Everfan)، شنل‌های طراحی شده را به کودکان و افراد بالغ شامل طرفداران ورزشی، مشتریان شرکت و … به صورت بدون سود می‌فروشد.

 استارتاپ Everfan

در ادامه با ایده باران همراه باشید.

لحظه‌ کشف ایده:

وقتی بازار معاملات املاک نزول کرد و شرکت معماری چستین سقوط کرد، او تصمیم گرفت برای ایده‌هایش سرمایه گذاری کند. او با کمک ماشین خیاطی و تخیلش، توانست علاقه‌اش به ابرقهرمان‌ها و تیم فوتبال کالج را به هم پیوند بزند و شنل‌هایی رنگارنگ با لوگوی دانشگاه تولید کند. Everfan در سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد.

یادگیری:

به عنوان استارتاپی بدون سابقه‌ فروش، Everfan با چالش گرفتن مجوز از دانشگاه روبه‌رو شد. برای اثبات این‌که بازاری برای شنل‌هایش وجود دارد، چستین مجبور شد از خرده فروشانی که سفارش می‌دادند نامه‌های تأییدیه بگیرد. حمایتی که انجام گرفت فوق‌العاده بود. به­طوری که چستین می‌گوید: ” قبل از آن‌که کالایی داشته باشم، هزاران دلار سفارش داشتم.“

دانشگاه‌ها که از بابت تقاضای شنل‌های ابرقهرمانی مطمئن شده بودند، مجوزهای خود را برای Everfan صادر کردند. چستین هم با کارخانه‌های چینی تماس گرفت و دستور ساخت ۱۰۰۰۰ شنل را داد.

حین فصل فوتبال در سال اول کار، چستین با خرده فروشان دانشگاهی برای تبلیغ همکاری می‌کرد و خودش با شنلی مزین به لوگوی دانشگاه‌ها با مسئولین صحبت می‌کرد. شنل‌ها به خوبی فروش می‌رفتند تا این که فصل فوتبال به پایان رسید.

با باقی­ماندن هزاران شنل فروش نرفته چستین توانایی کارآفرینی خود را زیر سوال برد: ” وقتی شما ایده‌ای دارید و مردم همه می‌گویند که دوستش داریم، شما در لذت فکر فروش ایده تان، غرق می‌شوید. من اشتباههای بچگانه‌ای کردم”.

قدرت اعداد:

برای بالا بردن فروش، چستین شنل‌ها را با قیمت پایین‌تر تبلیغ کرد و از شرکت‌های نان‌پرافیت یا کمپانی‌هایی نظیر گوگل و Behr سفارش گرفت. بزرگترین سفارش Everfan از طرف MTV بود که شامل سه هزار شنل برای پخش در کامیک‌کان در سن‌دیاگو می‌شد. یک شنل لوگودار با قیمت ۲۴ تا ۳۶ دلار و ماسک‌های مربوطه حدود ۶ تا ۸ دلار به فروش می‌رفت. چستین آن سال توقع چهارصد­هزار دلار سود داشت.

تغییر در وزش بادها:

هر چند که چستین مجوز چاپ لوگوی ده دانشگاه در جنوب آمریکا را در دست دارد و هنوز نیز بازار فروش خوبی حین فصول فوتبالی دارد، ولی او به خاطر بالا بردن نرخ وفاداری دانشگاه‌ها و همچنین تمرکز بر قسمت‌های دیگر حیطه‌ کاریش، در حال ترک کردن بازار دانشگاهی‌ است.

“رها کردن ایده‌ اولیه، کار سختی است. اما داشتن توانایی شیفت دادن کار به صورتی که سود و بازدهی افزایش یابد فوق‌العاده است. اما شگفت‌انگیزترین بخش، زندگی کردن با فروش شنل‌های ابرقهرمانی است”.

به همین منظور، چستین سایتی را درست کرده است، که در آن مشتری می‌تواند خودش رنگ و لوگوی مورد نظرش را به صورت آنلاین سفارش دهد. او می‌گوید: “ما شنل‌های ابرقهرمانی می‌فروشیم ولی کار اصلی ما اجازه‌ بروز دادن تخیل مردم است”.

مطالب مشابه در ایده باران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *