ایده کسب و کار

شانس موفقیت ایده کسب و کار شما چقدر است؟

زمانی که شما تصمیم گرفتید که یک کارآفرین شوید، باید بررسی کنید که ایده کسب و کار شما کشش خوبی دارد یا نه.قبل از اینکه پس‌اندازهای زندگی خود را در یک کسب و کار کوچک تزریق کنید، باید بدانید که آیا این ایده شانس موفقیت دارد یا خیر.

ارزیابی ایده کسب و کار

چه یک ایده کسب وکار اینترنتی داشته باشید و چه فیزیکی,یکی از اولین گام‌ها در بررسی ایده کسب و کار شما، انجام برخی تحقیقات است تا اطلاعات بیشتری در مورد بازار خودتان به دست آورید.احتمالاً شما از قبل می‌دانید که یک بازار برای محصول شما وجود دارد.اگر شما یک ایده برای کسب و کارتان دارید اما مطمئن نیستید که آیا برای آن بازاری وجود دارد یا این بازار به‌اندازه کافی بزرگ است تا از کسب و کار شما پشتیبانی کند، شما پیش می‌روید.
برای آن‌هایی که اعتقاد دارند که یک بازار وجود دارد، اما می‌خواهند در مورد اندازه و شکل بازار بیشتر بدانند تا بتوانند شانس موفقیت خود را افزایش دهند، تحقیق بهترین نقطه برای شروع است. انجام تحقیق در مورد بازارتان برای شناخت بیشتر مشتری‌ها و رقبایتان، یک گام اساسی برای مالکان کسب و کارهای کوچک است.

اگر شرکت Procter & Gamble (تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی و شوینده) محصولی تولید کند که به فروش نرود، آن‌ها ایده دیگری را امتحان می‌کنند.اما اگر شما محصولی تولید کنید که به فروش نرود، از کسب و کار خارج می‌شوید.

موضوعات قابل تحقیق

• مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند؟

برای مثال، اگر مشتریان شما دانش آموز هستند، شما ممکن است نیاز باشد که نزدیک یک مدرسه مستقر شوید.

• شما چطور به مشتریان خود دست پیدا می‌کنید؟چه گزینه‌های بازاریابی می‌توانند شمارا با کمترین هزینه به بیشترین مشتریان برسانند؟

• مشتریان بابت محصول یا خدمت شما چه مقدار پول حاضرند بپردازند؟آیا برنامه دارید که قیمت بالایی را برای محصول یا خدمت خود در نظر بگیرید؟ یا برعکس؟

• رقبای شما چه کسانی هستند؟ آیا شما آن افرادی را که رقبای مستقیم شما نیستند اما ممکن است با شما رقابت کنند را در نظر گرفته اید؟

برای مثال، اگر شما یک مجله آنلاین را به فروش می‌رسانید، شما نه‌تنها در مقابل دیگر مجله‌های آنلاین رقابت می‌کنید بلکه در مقابل محصولات دیگری که اوقات فراغت افراد را اشغال می‌کنند نیز رقابت می‌کنید.

• شما در بازار چگونه موقعیت یابی می‌کنید؟ آیا با کسب و کارهای موجود رقابت می‌کنید یا یک بازار خاص را پیدا خواهید کرد؟
شما همچنین باید رقبای خود را تحلیل کرده و استراتژی‌های رقابتی را برای روبرو شدن با آن‌ها توسعه دهید.برای اکثر مالکان کسب و کارها، تأمین مالی محدود است، بنابراین شما باید تحقیقات بازار خود را با یک بودجه محدود پیش ببرید تا مشتریان بالقوه خود را هدف قرار دهید.و البته، شما باید همه این اطلاعات را در بخش بازاریابی طرح کسب و کار خود ثبت نمایید.

ارزیابی سودآوری ایده ها

یکی از رایج‌ترین دلایلی که کسب و کارها شکست می‌خورند، این است که مالکان کسب و کار اینکه چه مقدار پول برای شروع کسب و کار نیاز خواهند داشت را کمتر از میزانی که باید باشد، برآورد می‌کنند.به نظر می‌رسد که همیشه هزینه‌ها، بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم هستند.

آیا تابه‌حال این ضرب‌المثل قدیمی در مورد برنامه‌ریزی سفری از آمریکا به اروپا را شنیده‌اید: برنامه‌ریزی کنید که چه چیزی می‌خواهید بپوشید و این لباس‌ها چقدر هزینه خواهند داشت، سپس تعداد لباس‌ها را نصف کرده و مقدار پولتان را دو برابر کنید.شاید ما برای راه‌اندازی یک کسب و کار هم به یک ضرب‌المثل شبیه به این نیاز داشته باشیم.
ابزارهای مورداستفاده در حوزه کسب و کار، ابزار یک چک‌لیست راه‌انداز کسب و کار جدید است که حاوی هر چیزی است که باید هنگام بررسی اینکه چه مقدار پول برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید نیاز خواهید داشت، مدنظر قرار دهید.
درسی که باید از بسیاری از کسب و کارهای کوچکی که شکست خورده‌اند گرفت این است که شما زمانی که برآورد می‌کنید چه مقدار پول برای شروع کسب و کار جدید خود نیاز دارید، باید به‌شدت محتاط باشید.در دام پیش‌بینی خوش بینانه که در آن مالک کسب و کار، فروش در سال اول را بیش‌ازحد خوش بینانه برآورد می‌کند و در نتیجه زمانی که جریان نقدینگی به اتمام می‌رسد، پول کافی در دست ندارد، نیفتید وهوشمندانه کار کنید.

برآورد هزینه ها

بسیاری از مالکان کسب و کارها که تبلیغات خود را به روزنامه‌های سطح پایین محدود می‌کنند، هزینه‌های تبلیغاتی خود را به عنوان هزینه جایگذاری یک آگهی تخمین می‌زنند.اما زمانی که آن‌ها آگهی می‌دهند، آن‌ها تصمیم خواهند گرفت که آن را تحت ۳ طبقه بندی به‌جای یک طبقه بندی قرار دهند.
اگرچه این تفاوت ممکن فقط بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در ماه باشد، این اعداد باهم جمع شده و زمانی که مالک تصمیم می‌گیرد، تغییرات مشابهی را در چندین ناحیه مختلف صورت دهد، برنامه‌ریزی به‌کلی دچار انحراف می‌شود.

پول

برای یک تصمیم کامل از اینکه شما چطور می‌توانید برآورد کنید راه‌اندازی یک کسب و کار جدید برای شما چه مقدار هزینه خواهد داشت، نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

• بودجه‌ای خانوادگی ایجاد کنید

نگاهی به هزینه‌های جاری متغیر و ثابت خانواده خود بیندازید.این خیلی مهم است که مقدار هزینه‌های فردی که شما باید پوشش دهید را در طول فاز راه‌اندازی کسب و کار خود، بدانید.
• هزینه راه‌اندازی کسب و کار

نگاهی به هزینه‌های مرتبط با شکل‌گیری یک کسب و کار جدید، شامل دنبال روی هر چیزی که نیاز دارید قبل از اینکه کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، بیندازید.
• هزینه‌های فعالیت کسب و کار

نگاهی به هزینه‌های مرتبط با عملیات کسب و کار، نظیر چگونگی برآورد اینکه چه مقدار پول برای اینکه کسب و کارتان به فعالیتش ادامه دهد، نیاز خواهید داشت، بیندازید.
• افت و خیزهای جریان نقدینگی

نگاهی به هزینه‌های مرتبط با جریان های نقدینگی متغیر و کسب و کارهای فصلی و چگونگی برنامه‌ریزی برای آن‌ها بیندازید.
• چتر نجات به همراه داشته باشید

نگاهی به برخی روش‌های کم کردن هزینه‌های خود بیندازید تا اگر همه چیز آن‌طور که می‌خواستید پیش نرفت، به‌آرامی زمین بخورید.

مطالب مشابه در ایده باران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *