کارآفرینی

سه نکته مهم برای کارآفرینان

کارآفرینی

همیشه حق با مشتری است
این گفته ممکن است بسیار ناامید کننده به نظر به رسد، اما باید به مشتری احترام گذاشت، به نظرات آنها و باید آنها را راضی کرد، مهم نیست که چه قدر سخت باشد. در نتیجه یک مطالعه نشان داده شد که ۷۶ درصد از شهروندان آمریکایی به دنبال شرکت هایی هستند که به مشتری خوب سرویس می دهند. شرکت هایی که مشتریانشان در اولویت بود به طور طبیعی بهترین سرویس ها را نیز ارائه می کردند.
شاید این کلیشه کمی شعاری به نظر برسد، اما باید دقت کرد که این جمله به این معنا نیست که هر آنچه که مشتری گفت درست است، بلکه به این معنا است که مشتری باید حتما راضی باشد. بله درست است، همیشه حق با مشتریان نمی باشد، اما این موضوع چندان مهم نیست، هر سرویس دهنده ای باید این را بداند که هر مشکلی که به وجود می آید، فرصتی است برای خوشحال تر کردن مشتری.
این یک موقعیت دوسر برد است
هرکسی که در یک دادوستد شرکت می کند، باید در انتهای آن احساس کند که برنده او بوده است، این اساسی ترین مفهوم یک کسب و کار بزرگ است. هرگاه که یکی از دوسر معامله به راحتی احساس برد می کند، این خود نشانه شروع یک رابطه کاری بد است. پس تلاش کنید که همیشه در یک معامله، هم شما برنده باشید و هم مشتری، آنوقت است که تاثیرات مثبت این کار را بر روی کسب و کار خود خواهید دید.
همین است که هست
در یک کسب و کار بعضی موقعیت ها واقعا از کنترل کارآفرینان خارج است، پس فقط نیاز است که این افراد یاد بگیرند که چگونه این موقعیت ها را ارزیابی کنند و با آنها روبه رو شوند و قبول کنند که این شرایط وجود دارد و تلاش نکنند که با عجله و زور یک شرایط را تغییر دهند. به طور مثال هیچ گاه یک شرکت از یک سو با ارائه یک محصول بی کیفیت و از سوی دیگر با تبلیغات حرفه ای و بسیار، موفق نخواهد شد. به هر اندازه که یک شرکت زودتر متوجه مشکلات خود شود و آن ها را حل کند، به همان اندازه هم زودتر رشد خواهد کرد و قدم بعدی را بر خواهد داشت.

مطالب مشابه در ایده باران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *