سحرخیزی و موفقیت

سحر خیز باش تا موفق باشی !

سحر خیز باش تا موفق باشی !

برخیز و بدرخش! صبح بهترین دوست جدیدت می شود. دوست داشته باشی یا نداشته باشی، استفاده از صبح ، قبل از کار ممکن است کلیدی برای یک زندگی موفق و سالم باشد. درست است، زود از خواب بیدار شدن یک ویژگی مشترک است که در خیلی از مدیران اجرایی، مقامات دولتی و سایر افراد با نفوذ دیده می شد. مارگارت تاچر هر روز ساعت ۵ صبح بیدار می شد، فرانک لوید رایت ۴ صبح و رابرت ایگر، مدیر عامل شرکت دیزنی ۴:۳۰ صبح بیدار میشود، که تنها چند مورد را نام بردیم.
می دانم چه فکری می کنید!  کارتان را به بهترین نحو در شب انجام می دهید. نه خیلی سریع. طبق مجله آی ان سی، افراد سحرخیز فعال تر و پربار تر هستند. به علاوه، فواید تندرستی برای آنها که به زندگی قبل از کارشان اهمیت می دهند همچنان ادامه دارد. بیایید ۵ چیزی که افراد موفق قبل از ساعت ۸ صبح انجام می دهند مرور کنیم.

سحرخیزی و موفقیت

سحرخیزی و موفقیت

۱ – ورزش
من این را یک بار گفته ام، یک بار دیگر می گویم. بیشتر افرادی که روزانه به سختی کار می کنند، در صبح کار می کنند و زحمت می کشند. ورزش کردن قبل از کار، یک جلسه یوگا در صبح و یا به ورزشگاه رفتن، انرژی شما را برای آن روز افزایش می دهد و شما را لایق موفقیت می کند. هر کسی پس از ۲۰۰ بار تکرار می تواند از پس کاغذبازی زیاد بر بیاید. تمرینات صبح امکان به وجود آمدن لایه ای روی قلب شما را نیز از بین می برد. اگر شما  در فکر ورزش ساعت ۵ صبح نیستید، سعی کنید ۱۵ دقیقه اولیه پس بیدار شدن را به شنا زدن و کشش بدنتان در رختخواب اختصاص دهید. این به بدنتان کمک می کند که از خواب بیدار شود و شما را برای روز آماده کند.

۲-  روز خود را نظم و ترتیب دهید.

پتانسیل خود را با ترتیب دادن یک برنامه زمانی روزانه، به حداکثر برسانید. صبح وقت خوبی برای این کار است زیرا اغلب آرام ترین زمانی است که شخص در کل روز بدست می آورد. ساعات اولیه، فکر را برای اولویت بندی کارها، راحت تر تغذیه می کند. و زمانی که سعی می کنیم تمام چیزها را در جدول زمانی بگنجانیم نیز به حل مشکلات بی وقفه کمک می کنند. در حالی که زمان بندی می کنید، سلامت فکری و روحی خود را فراموش نکنید. بعد از جلسه پر از استرس، ۱۰ دقیقه استراحت برای پیاده روی سریع اطراف ساختمان یا یک لحظه تعمق (مدیتیشن)در نظر بگیرید. سالم غذا خوردن؟ در جدول زمان بندی پنجره ای کوچک برای آماده کردن یک غذای مختصر مغذی در شب برای بردن سرکار در روز بعد، قرار دهید.

۳- یک صبحانه سالم بخورید.
همه ما این حس را که با یک فنجان قهوه و شکم خالی با عجله از در بیرون برویم را می شناسیم. وقتی پشت میزتان نشستید، در شگفت هستید که آن ماشین ساندویچ در بیرون دفترتان چه زود چادر خود را برپا کرده است. چه فایده. وقت بیشتری به تغدیه کردن بدنتان برای انجام کارهایی که پیش رو دارد، اختصاص بدهید. این به شما کمک می کند که به چیزی که دم دست دارید فکر کنید نه به شکمی که غر غر می کند. صبحانه نه تنها برای سلامت جسمی شما مفید است، بلکه برای برقراری رابطه اجتماعی خوب است. حتی ۵ دقیقه حرف زدن با بچه ها یا همسرتان در حالی که یک کاسه شوربا را سریع می خورید به روحیات شما قبل از بیرون رفتن از خانه کمک می کند.

۴- تجسم فکری

این روزها ما راجع به سلامت جسمی حرف می زنیم، اما گاهی اوقات از سلامتی روحیمان چشم پوشی می کنیم. صبح بهترین وقت است که زمانی را در سکوت به تعمق و تجسم در ذهنتان بپردازید. یک لحظه روزی را که پیش رو دارید با تمرکز روی موفقیت هایی که خواهید داشت، تصور کنید. حتی یک دقیقه تصور و فکر مثبت روحیه شما  و دیدتان را نسبت به کار در آن روز بهبود می بخشد.

۵٫ روز خود را ساده  کنید.
همه ما در لیست کارهایی که باید انجام دهیم یک مورد داریم که از آن وحشت داریم. این کار تمام روز یا (هفته) جلوی چشمتان است تا اینکه نهایتا آن را با تعویق بسیار انجام می دهید. یک راه آسان برای رهایی از استرس انجامش این است که ابتدا آن را در لیست خود توضیح دهید. به جای اینکه از اولین قهوه ای که در وقت ناهار می خورید ناخوشایندی آن را پیش بینی کنید، آن را از سر راه دور کنید. صبح زمانی است که ( بطور کلی) بخوبی استراحت کرده اید و سطح انرژی شما بالاست. بنابراین، شما برای سروکار داشتن با پروژه های دشوار تر آمادگی خوبی دارید. و به این طریق روز شما بطور چشمگیری آسان تر می شود، و به این هیچ طریق دیگری میسر نیست. زمانی که روز کاری شما در حال تمام شدن است، با کارهای آسان تری خسته شده اید و با آرامش بیشتری اوقات فراغت خود را می گذرانید. این موفقیت است!

نویسنده : مجله فوربز  ۲۰۱۳

مطالب مشابه در ایده باران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *