استارت آپ های فروخته شده

استارت آپ های فروش رفته در سال ۲۰۱۷

استارت آپ های فروش رفته در سال ۲۰۱۷

استارت آپ های فروخته شده

راه اندازی استارت آپ چالش های خاص خود را دارد و از لحظه راه اندازی تا پیشبرد آن موسس طرح ، با مشکلات عدیده ای درگیر است.در این بین مدیران استارت آپ ها روش های مختلفی برای درآمدزایی آن در نظر میگیرند.

عده ای طرح خود را آنقدر نگه میدارند تا بالاخره مستقیما به درآمدزایی برسد و عده ای هم کمی روی طرح خود کار میکنند و بلافاصله بعد از پیدا شدن یک پیشنهاد خرید ، آن را واگذار کرده و به ادامه مسیر می پردازند.

نگهداری استارت آپ برای خیلی ها یک ارزش است و مایلند خود مالک استارت آپشان بمانند اما فروش استارت آپ به قیمت بالا هم همیشه جذاب است و وسوسه انگیز!

در این مطلب میخواهیم ۸ استارت آپ فروش رفته در سال ۲۰۱۷ را با هم بررسی کنیم. با ایده باران همراه شوید و شما هم ایده هایتان را آماده استارت کنید.شاید یک روزی داستان موفقیت طرح شما را نوشتیم.

 

 

۸- Shazam، به قیمت ۴۰۰ میلیون دلار توسط اپل خریداری شد

طبق گزارش وب‌سایت رسمی کمپانی چندملیتی اپل، آن‌ها استارتاپ Shazam را که چند ماه قبل ورشکسته شد، خریداری کردند. این اپلیکیشن توانایی بالایی در تشخیص آهنگ‌ها دارد. مدیران Shazam هیچ‌وقت نتوانستند تشخیص دهند که چگونه می‌توانند استارتاپ خود را به سوددهی برسانند، این در حالی بود که کاربران زیادی از این ابزار کاربردی استفاده می‌کردند. حال ورق برگشته و سکان‌داری Shazam به دست کارآفرینان کارکشته اپل افتاده است، احتمالاً آن‌ها تصمیم دارند که این اپلیکشن را بهینه‌تر کرده و از قابلیت‌های آن برای ارتقای کیفی apple music استفاده کنند. با این اوصاف یک سؤال ذهن ما را درگیر می‌کند، آیا این حرکت تأثیری در رقابت Spotify با اپل خواهد شد؟

۷- Trello، توسط شرکت تولید نرم‌افزار Atlassian به قیمت ۴۲۵ میلیون دلار خریداری شد

استارت آپ ترلو

شرکت نرم‌افزاری Atlassian با پرداخت ۴۲۵ میلیون دلار مالکیت برنامه مدیریت پروژه Trello را اوایل همین سال میلادی بر عهده گرفت. از محصولات این شرکت می‌توان به HipChat، رقیب slack و Jira یک ابزار مدیریت پروژه برای توسعه‌دهندگان اشاره کرد. بازار هدف Atlassian مربوط به نرم‌افزارهایی است که به کاربران کمک می‌کنند تا تیم‌های خود را سازمان‌دهی کنند و به‌طور مولدتر هماهنگ شوند، بنابراین Trello گزینه‌ای بی‌نظیر برای خرید بود.

۶- NuTonomy، باقیمت ۴۵۰ میلیون دلار توسط دلفی خریداری شد

در فروردین‌ماه امسال Recode اعلام کرد که «دلفی تأمین‌کننده خودرو، استارتاپ بوستونی nuTonomy را خریداری کرد، این معامله بسیار سودمند است نه به خاطر قیمت آن، بلکه به خاطر اولین بودن در این حوزه، چون باعث پیشرفت زیادی در دنیای اتومبیل‌سازی خواهد شد». nuTonomy یک استارتاپ مربوط به راننده خودکار اتومبیل است که با موفقیت‌های خود توانسته توجه مسئولان کمپانی دلفی را جلب کند. این معامله باعث پیشرفت nuTonomy خواهد شد، چون این استارتاپ حالا می‌تواند به بقیه کارخانه‌های تولید اتومبیل هم وصل شود و قسمت بیشتری از بازار را تحت تأثیر استراتژی‌های خود قرار دهد و درنتیجه سهم بیشتری از بازار را به دست خواهد آورد.

۵- استارتاپ Shipt، توسط Target با قیمت ۵۵۰ میلیون دلار خریداری شد

یکی دیگر از خبرها که در آذرماه امسال توجه‌ها را به خود جلب کرد، خبر خرید سرویس تحویل مواد غذایی Shipt توسط شرکت خرده‌فروشی Target بود. همان‌طور که والمارت کسب و کار Jet.com را خریداری کرد و IKEA روی TaskRabbit دست گذاشت، Target هم خواست تا از رقبای خود عقب نیفتد و سهم خود در بازار را بیشتر کند. خرده‌فروشان سنتی در حال مبارزه با آمازون و بقیه رقبا در تجارت الکترونیکی هستند؛ خرید مدل‌های نوآورانه، یک‌راه برای ماندن در سبد خرید مصرف‌کنندگان است.

۴- Moat به قیمت ۸۵۰ میلیون دلار توسط اوراکل خریداری شد

فروردین‌ماه امسال شرکت اوراکل هزینه‌ای حدود یک میلیارد دلار را روی استارتان Moat سرمایه‌گذاری کرد. اگر شما دنبال تبلیغ کردن باشید و این کار را به یک تبلیغ‌کننده بسپارید، می‌خواهید بدانید که تبلیغات شما کجا نمایش داده می‌شوند یا حداقل می‌خواهید جای مدنظرتان نمایش داده شوند، Moat با فیس‌بوک و گوگل کار می‌کند تا به افرادی مانند شما آرامش خاطر دهد که تبلیغاتتان در جای درست در حال انجام هستند.

۳- Musical.ly توسط شرکت فناوری Bytedance پکن به قیمت ۱ میلیارد دلار خریداری شد

نرم‌افزار رسانه‌های اجتماعی Musical.ly که ویدئو کلیپ‌های کوتاه ساخته‌شده توسط کاربران را نمایش می‌دهد، طرفداران زیادی بین جوانان و نوجوان دارد. وال‌استریت ژورنال در آبان ماه امسال اعلام کرد: «Bytedance که برای برنامه اخبار شخصی خود به نام Toutiao در چین شناخته‌شده است، به‌منظور پیدا کردن راه‌های هماهنگ کردن محتوا بین چند سیستم‌عامل و برای گسترش خدماتش در خارج از کشور چین، اقدام به خرید این استارتاپ کرده است.»

۲- Chewy توسط PetSmart با قیمت ۳.۳۵ میلیارد دلار خریداری شد

استارت آپ چوی

در خردادماه امسال در یک معامله استارتاپ Chewy که مربوط به حیوانات خانگی است، توسط شرکتی حرفه‌ای در همان حوزه خریداری شد. PetSmart با خرید این استارتاپ سعی داشت تا پایه‌های خود در فضای دیجیتال را محکم‌تر کند. این معامله در نوع خود برای شرکت‌های خرده‌فروشی بسیار بزرگ بود، حتی والمارت نیز در سال گذشته چنین قیمتی را برای Jet.com پرداخت نکرد. این معامله در حالی انجام گرفت که کل ارزش PetSmart فقط دو برابر این هزینه معامله است.

۱- AppDynamics، باقیمت ۳.۷ میلیارد دلار توسط سیسکو خریداری شد

سیسکو از دی‌ماه سال قبل برنامه AppDynamics را زیر نظر داشت. به‌محض اینکه این استارتاپ یک حرکت خوب از خود نشان داد و در بازار خوش درخشید، سیسکویی‌ها با پیشنهاد رقمی که دو برابر IPO این برنامه بود، آن را صاحب شدند. سیسکو به‌طورکلی به‌عنوان یک شرکت سخت‌افزاری محسوب می‌شود و احتمالاً با خرید AppDynamics قصد دارد یک‌راه برای سرمایه‌گذاری و گسترش حضور خود در بازار سخت‌افزار باز کند. در مهرماه امسال نیز سیسکو دست به اضافه کردن استارتاپ یادگیری ماشین Perspica به پشتیبانی AppDynamics زد تا آن را مجهزتر کند.

مطالب مشابه در ایده باران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *