کارآفرینی

ارزش بازاریابی برای کارآفرینان

در کسب و کار مفهوم ارزش، تعابیر مختلفی را در برمی‌گیرد؛ در بازاریابی، مفهوم ارزش به تفاوت بین انتظاری که مشتری از نفعی که از خرید یک محصول یا دریافت خدمات می‌برد و هزینه‌ای که برای آن می‌پردازد (در مقایسه با خرید محصولات و یا خدمات دیگران) گفته می‌شود. هم‌چنین، به تعریفی دیگر، رابطه بین منفعتی که مشتری از خرید یک کالا یا خدمات به‌دست می‌آورد (چه منفعت مادی چه از لحاظ حسی و روانی از قبیل لذت، راحتی، …) با هزینه‌ای که برای آن می‌پردازد را ارزش می‌گویند؛ از لحاظ فرمولی این رابطه را می‌توان بدین شکل توصیف کرد: ارزش = منفعت (منافع) تقسیم بر هزینه

کارآفرینی

بازازیابی ارزش‌ محور همان‌طور که از نام آن پیداست، به جای تمرکز بر محصول، به ارزش‌های مورد احترام و علاقه‌ی مشتری متمرکز است. در استراتژی محصول محور، توجه و تمرکز تبلیغات و روش‌های مختلف بازاریابی یک کسب و کار بر موجه نشان دادن محصول یا خدمات از طریق توضیح و توصیف جزئیات آن کالا یا خدمات و تفاوت‌های فنی آن با کالاها یا خدمات رقبا است. در این روش بازاریابی، تلاش می‌شود هزینه‌های صورت‌گرفته برای بازاریابی منجر به دیده‌شدن هرچه بیشتر محصول گردد. اما در استراتژی ارزش محور، تمرکز تبلیغات و بازاریابی بر مشتری و ارزش‌های مورد قبول او، به‌خصوص ارزش‌های اخلاقی، خواهدبود. در این نوع از بازاریابی، هدف اصلی دیده‌شدن حداکثری محصول توسط مشتریان و مصرف‌کنندگان نیست. هدف، جلب توجه و رضایت مشتریان به شکلی است که آن‌ها خود به گسترش نام محصول و آن کمپانی کمک کنند و به‌صورت غیرمستقیم خود بخشی از فرآیند بازاریابی شرکت بشوند.

 

برای مشاهده مطالب ویژه اشتراک ایده باران خریداری نمایید.

مطالب مشابه در ایده باران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *